Sociální kompetence studentů učitelství - poznatky z výzkumu českých studentů

Autoři

STRÁNSKÁ Zdenka BRISUDOVÁ Sláva POLEDŇOVÁ Ivana BAUMGARTNER František

Rok publikování 2015
Druh Článek ve sborníku
Konference Manažérske rozhodovanie v kontexte situačných a osobnostných charakteristík
Fakulta / Pracoviště MU

Filozofická fakulta

Citace
Obor Psychologie
Klíčová slova interpersonal characteristics; teacher trainees; dominance; affiliation; adaptive behaviour
Popis Příspěvek referuje o výzkumu, jehož cílem byla analýza interpersonálních charakteristik studentů učitelství pro 1. stupeň základní školy. Výzkum byl proveden pomocí dotazníků na vzorku 200 studentů učitelství pro 1. stupeň základní školy. Z výzkumu vyplynulo, že studenti učitelství vykazují interpersonální charakteristiky velmi podobné zkušeným učitelům, tj. převážně adaptivní formy interpersonálního chování s příklonem k dominantním a afiliantním způsobům chování. Osobnostní vlastnosti učitele na 1. stupni ZŠ považují studenti učitelství za zásadní, avšak kvalitu svého studia z hlediska formování osobnostních vlastností studenti hodnotili převážně jako nedostatečnou.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.