Zásady efektivní komunikace v lékárně

Varování

Publikace nespadá pod Filozofickou fakultu, ale pod Farmaceutickou fakultu. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Autoři

MAZÁNKOVÁ Dana KŇAŽEK Filip MEČIAKOVÁ Jana

Rok publikování 2022
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Praktické lékárenství
Fakulta / Pracoviště MU

Farmaceutická fakulta

Citace
www Praktické lékárenství
Doi http://dx.doi.org/10.36290/lek.2022.026
Klíčová slova effective communication; pharmacy; feedback; active listening; verbal communication; non­-verbal communication
Přiložené soubory
Popis Farmaceuti i farmaceutičtí asistenti mají po dokončení studia bohaté odborné znalosti, které i nadále rozšiřují v rámci celoživotního vzdělávání. Občas se ale při výdeji léčiva v lékárně může stát, že nedokážou tyto poznatky převést do laické řeči, které porozumí i pacient. V rámci zlepšování compliance pacienta s léčbou je nutné při výdeji léčiva využívat techniky tzv. efektivní komunikace. Jejich součástí je především předávání nejpodstatnějších informací, bez zbytečného balastu, ve srozumitelné formě a za využívání aktivního naslouchání.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.