Reparát: Well-being učitelů začíná u drobností. Důležitá je respektující komunikace s rodiči
Zuzana Šalamounová z Ústavu pedagogických věd FF MU v podcastu Reparát debatuje o duševní pohodě českých učitelů a učitelek.
Součástí konference bylo zhruba šest desítek prezentací, praktický workshop věnovaný videoreflexi a také dynamická panelová diskuse o budoucnosti vzdělávání učitelů. „Konference podpořila atmosféru spolupráce a navazování kontaktů,“ uvedla spoluorganizátorka Jitka Sedláčková z Katedry anglistiky a amerikanistiky FF MU.
„Na konferenci se sešlo přibližně 110 delegátů z více než 10 zemí, včetně České republiky, sousedních evropských zemí, Švédska, Velké Británie, Austrálie, Kanady, Jižní Koreje a Japonska,“ uvedla Sedláčková. Z programu mimo jiné vyzdvihla hlavní projevy renomovaných odborníků Sarah Mercerové, Steva Manna a Nayry Ibrahimové, které podle ní posluchače zaujaly podnětnými myšlenkami a inspirovaly k rozhovorům o měnícím se prostředí vzdělávání učitelů jazyků. „Účastníci odjížděli s novými poznatky a vazbami, které dláždí cestu k pokroku ve vzdělávání učitelů po celém světě,“ doplnila.
Konferenci s názvem Second Language Teacher Education SLTED2024 pořádal na začátku září tým učitelství anglického jazyka z Katedry anglistiky a amerikanistiky FF MU.
Zuzana Šalamounová z Ústavu pedagogických věd FF MU v podcastu Reparát debatuje o duševní pohodě českých učitelů a učitelek.
Klára Harvánková z Ústavu pedagogických věd FF MU v pořadu Věda Plus hovoří o proměně komunikace učitelů s rodiči na českých školách.