Oborové didaktičky na konferenci o e-learningu: Co AI nikdy nenahradí
Konference nabídla příležitost k zamyšlení nad nezastupitelnou rolí pedagoga v době rozvoje umělé inteligence.
Didaktici učitelských programů realizovaných na Filozofické fakultě MU se zúčastnili kurzu rozvíjejícího kritické myšlení. Pod vedením zkušené lektorky si osvojovali metody, které lze snadno a efektivně využít při vyučování.
Intenzivní kurz RWCT (Reading and Writing for Critical Thinking) se v prostorách filozofické fakulty konal ve dnech 29. a 30. května 2025. Členové didaktického týmu se při něm pod vedením lektorky Mgr. Kateřiny Šafránkové seznámili s metodami, technikami a strategiemi, které podporují samostatné a hluboké myšlení.
Schopnost samostatně a detailně promýšlet otázky je cílem, k němuž směřuje výuka didaktiky v rámci všech učitelských programů na fakultě. Vyučující takto nejen sami vedou své studenty, ale především je učí, jak metody kritického myšlení používat poté, co se ze studujících stanou učiteli a povedou své vlastní hodiny na středních školách.
„Atmosféra obou dvou dnů byla nabitá inspirací, radostí z objevování a společným hledáním cest, jak vést studenty k zevrubnějšímu porozumění světu. Z kurzu si odnášíme nejen nové metody – černou ovci určitě mnozí využijí ve své vlastní výuce –, ale i pochopení a podporu pro sebe jako vyučující: než se učitel zmocní metody tak, aby správně fungovala, musí si ji někdy až dvacetkrát zopakovat. Žádný učený z nebe nespadl a výuka je proces,“ zhodnotila celou akci dr. Lucie Taraldsen Medová z Ústavu českého jazyka FF MU.
Konference nabídla příležitost k zamyšlení nad nezastupitelnou rolí pedagoga v době rozvoje umělé inteligence.
Didaktičky cizích jazyků Jitka Sedláčková (angličtina), Martina Trombiková (němčina), Taťjana Zaňko (ruština) a Milada Malá (španělština) z Filozofické fakulty MU se aktivně zapojily do letní školy Komunity vzdělavatelů budoucích učitelů.