Oborové didaktičky na konferenci o e-learningu: Co AI nikdy nenahradí
Konference nabídla příležitost k zamyšlení nad nezastupitelnou rolí pedagoga v době rozvoje umělé inteligence.
Studentky a studenti programu učitelství francouzského jazyka a literatury připravili cvičné didaktické mikrovýstupy, ve kterých výuku jazyka založili na hip hopu a tématech spojených s tímto hudební stylem.
Vedle didaktické složky, tedy výuky samotného jazyka, umožnilo téma hip hopu zaměřit se také na sociální otázky a rozvoj mezikulturní mediace i empatického přístupu vůči odlišným kulturám.
Do svých výstupů zapojili autoři také pohybovou aktivitu, když společně se svými „studenty“ podle pokynů ve francouzštině nacvičili a následně zatančili základní krok hip hopu, tzv. happy feet.
Závěrečné pozitivní hodnocení všech zúčastněných dokázalo, že podobné ozvláštňující prvky představují tolik potřebnou cestu k moderní a efektivní výuce jazyka.
Konference nabídla příležitost k zamyšlení nad nezastupitelnou rolí pedagoga v době rozvoje umělé inteligence.
Didaktičky cizích jazyků Jitka Sedláčková (angličtina), Martina Trombiková (němčina), Taťjana Zaňko (ruština) a Milada Malá (španělština) z Filozofické fakulty MU se aktivně zapojily do letní školy Komunity vzdělavatelů budoucích učitelů.